Παρασκευή, 27 Μαρτίου 2009

1.031 οικογένειες διεκδικούν αποζημιώσεις.


27-03-2009

Οι παροχές αγγίζουν τα 15 εκατ. δολάρια και αφορούν τους απογόνους ελληνικών οικογενειών από τη Σμύρνη, την Κωνσταντινούπολη, τη Θεσσαλονίκη και άλλες πόλεις της τότε Οθωμανικής αυτοκρατορίας.

Μιλά στη “Μ” ο αρμένιος δικηγόρος Βαρτκές Γεγκαγιάν, με ενέργειες του οποίου δικαιώνονται έπειτα από έναν αιώνα οι κληρονόμοι όσων έχασαν περιουσίες την ταραγμένη περίοδο 1882-1914

Περιθώριο μέχρι τις 31 Μαρτίου να διεκδικήσουν τις παροχές των ασφαλιστικών συμβολαίων που είχαν συνάψει πρόγονοί τους προ του 1915 έχουν οι οικογένειες περίπου 1.000 Ελλήνων από τη Σμύρνη, την Κωνσταντινούπολη, τη Θεσσαλονίκη και άλλες πόλεις και περιοχές της τότε Οθωμανικής αυτοκρατορίας.

Η “Μ” δημοσιεύει σήμερα σε έντυπη μορφή τον πλήρη κατάλογο των ονομάτων των ασφαλισμένων (με λατινικούς χαρακτήρες, όπως αναγράφονται στα πρωτότυπα συμβόλαια) της αμερικανικής εταιρείας New York Life Insurance Co. μαζί με τον αριθμό των συμβολαίων, τον τόπο κατοικίας, την ημερομηνία γέννησης και το επάγγελμά τους.
Με βάση τον κατάλογο αυτό όσοι αναγνωρίσουν κάποιον πρόγονό τους και μπορούν να αποδείξουν συγγενική σχέση μαζί του έχουν τη δυνατότητα να υποβάλουν το ειδικό έντυπο αξίωσης προς το Συμβούλιο Εξέτασης Αξιώσεων σε σχέση με τα Ελληνικά Ασφαλιστήρια Ζωής με ταχυδρομική σφραγίδα ή ημερομηνία αποστολής e-mail όχι μεταγενέστερη από την 31η Μαρτίου 2009 και να διεκδικήσουν ό,τι τους αναλογεί από το ποσό των 15 εκατ. δολ. που έχει αποφασίσει να χορηγήσει στους δικαιούχους η αμερικανική εταιρεία.

ΤΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ

Η εταιρεία New York Life Insurance Co. άρχισε να δραστηριοποιείται στην Οθωμανική αυτοκρατορία το 1882. Λόγω της αναταραχής που προκλήθηκε μετά το ξέσπασμα του Αʼ Παγκοσμίου Πολέμου η εταιρεία, που παραμένει ενεργή και έχει την έδρα της στη Νέα Υόρκη, έφυγε από την Ευρώπη και την Οθωμανική αυτοκρατορία το 1914. Με τη γενοκτονία των Αρμενίων, τη Μικρασιατική καταστροφή και τα άλλα γεγονότα της ταραχώδους περιόδου από το 1915 έως το 1923 χιλιάδες αρμένιοι και έλληνες ασφαλισμένοι της εταιρείας εκτοπίστηκαν ή αφανίστηκαν, χωρίς να λάβουν ποτέ οι ίδιοι ή οι κληρονόμοι τους όσα δικαιούνταν. Δεδομένου ότι η εταιρεία δεν είχε υποχρέωση να αναζητήσει η ίδια τους δικαιούχους, πολλά από τα συμβόλαια αυτά έμεναν επί δεκαετίες στα συρτάρια της.

Ο ΔΑΙΜΟΝΙΟΣ ΔΙΚΗΓΟΡΟΣ


Μέχρι που αποφάσισε να ασχοληθεί με το θέμα ο αρμενικής καταγωγής δικηγόρος Βαρτκές Γεγκαγιάν, τον οποίο αναζήτησε η “Μ” στο γραφείο του στο προάστιο Γκλέντεϊλ του Λος Άντζελες. Ο κ. Γεγκαγιάν κινητοποιήθηκε, όταν διάβασε τα απομνημονεύματα του φιλέλληνα αμερικανού πρέσβη στην Οθωμανική αυτοκρατορία την κρίσιμη εκείνη περίοδο Χένρι Μοργκεντάου, ο οποίος είχε αρνηθεί στην οθωμανική κυβέρνηση να παραδώσει τα ονόματα των αρμένιων ασφαλισμένων της εταιρείας. Από προσωπικό ενδιαφέρον αρχικά, καθώς και ο ίδιος κατάγεται από Αρμένιους που ζούσαν στη Σπάρτη της Πισιδίας (κοντά στη σημερινή Αττάλεια), ο κ. Γεγκαγιάν άρχισε να αναζητά τη λίστα με τα ονόματα των αρμένιων ασφαλισμένων και μετά την υποβολή συλλογικών αγωγών και την αλλαγή του πολιτειακού νόμου της Καλιφόρνιας περί παραγραφής κατάφερε να πείσει την εταιρεία να ανοίξει τα αρχεία της και κατʼ επέκταση το δρόμο για την οικονομική και ηθική δικαίωση των 2.300 κληρονόμων τους.
Η λίστα όμως δεν περιείχε ονόματα μόνο αρμενίων αλλά και ελλήνων ασφαλισμένων. “Η γυναίκα μου είναι από την Κύπρο και τα ελληνικά μού είναι οικεία. Όταν είδα λοιπόν τα ονόματα, διαπίστωσα ότι πολλά από αυτά είναι ελληνικά. Και ό,τι ισχύει για τους Αρμένιους ισχύει φυσικά και για τους Έλληνες”, εξηγεί ο ίδιος στη “Μ”. Κατόπιν τούτου η New York Life ερεύνησε τα αρχεία της, για να εντοπίσει όλα τα ασφαλιστήρια συμβόλαια ζωής που εκδόθηκαν σε Έλληνες στην Οθωμανική αυτοκρατορία πριν από το 1915, καταλήγοντας στη λίστα με τα 1.031 ονόματα ασφαλισμένων που δημοσιεύει σήμερα η “Μ”.

Η ΠΟΡΕΙΑ ΤΩΝ ΑΙΤΗΣΕΩΝ


Όπως αποκάλυψε στη “Μ” ο κ. Γεγκαγιάν, ήδη οι αιτήσεις για την καταβολή αποζημίωσης ξεπερνούν τον αριθμό των ασφαλιστηρίων συμβολαίων και αγγίζουν τις 1.500. “Αυτό είναι φυσιολογικό για πολλούς λόγους. Σε πολλά συμβόλαια οι δικαιούχοι κληρονόμοι είναι περισσότεροι του ενός, ενώ υπάρχουν και συνωνυμίες. Όλα αυτά πρέπει να ξεκαθαριστούν και την αξιολόγηση έχει αναλάβει τριμελής επιτροπή αποτελούμενη από διαπρεπείς Έλληνες, η οποία θα αποφανθεί. Οι αποφάσεις της είναι δεσμευτικές για την εταιρεία”.


Μάλιστα η καταβολή των χρημάτων στους τελικούς δικαιούχους θα γίνει άμεσα. “Η διαδικασία θα είναι πολύ γρήγορη. Υπολογίζω ότι μέσα σε 60 ημέρες μετά την παρέλευση της προθεσμίας της 31ης Μαρτίου, δηλαδή προς τα τέλη Μαΐου, θα έχουν δοθεί τα χρήματα”.


Όσο για το ύψος των παροχών που μπορούν να ελπίζουν ότι θα λάβουν οι απόγονοι των ελλήνων ασφαλισμένων, αυτό εξαρτάται φυσικά, όπως εξηγεί ο κ. Γεγκαγιάν, από πολλούς παράγοντες, όπως ο αριθμός των δικαιούχων και φυσικά το ύψος των καταβολών. “Υπολογίζω πάντως ότι θα είναι πάνω από τα 7.000 δολάρια κατά μέσο όρο ανά ασφαλιστήριο συμβόλαιο που προέκυψε στην περίπτωση των Αρμενίων, διότι οι Έλληνες ήταν πιο σημαντική κοινότητα. Οι έλληνες ασφαλισμένοι ήταν εύποροι κάτοικοι της Σμύρνης και της Κωνσταντινούπολης και όχι χωρικοί που ζούσαν στην Ανατολία, όπως οι Αρμένιοι. Το ποσό των 15 εκατ. δολ. είναι πάντως υπεραρκετό, για να καλύψει τις αιτήσεις”.
Ο κ. Γεγκαγιάν παραδέχεται όμως ότι και η ίδια η ασφαλιστική εταιρεία επέδειξε πνεύμα συνεννόησης και συνεργασίας. “Είναι προς τιμήν τους ότι κράτησαν ανέπαφα τα αρχεία όλα αυτά τα χρόνια. Θα μπορούσαν κάλλιστα να τα έχουν καταστρέψει, χωρίς κανείς να μπορεί να πει τίποτα”.

ΤΑ ΒΗΜΑΤΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΥΠΟΒΟΛΗ ΜΙΑΣ ΑΞΙΩΣΗΣ


Αν μπορείτε να αποδείξετε ότι είστε απόγονος/απόγονη ενός ατόμου που ασφαλίστηκε σύμφωνα με τα Ελληνικά Ασφαλιστήρια Συμβόλαια, μπορεί να έχετε δικαίωμα για παροχές σύμφωνα με αυτό το Πρόγραμμα.


Βήματα για την υποβολή μιας αξίωσης:


1. Εξετάστε τον κατάλογο που περιέχει τα άτομα που ασφαλίστηκαν σύμφωνα με τα Ελληνικά Ασφαλιστήρια Συμβόλαια.


2. Προσδιορίστε αν συνδέεστε με κάποιο άτομο που περιέχεται στον κατάλογο.


3. Συμπληρώστε το έντυπο αξίωσης (επισυνάπτεται παρακάτω), αν είστε απόγονος/απόγονη κάποιου ατόμου που περιέχεται στον κατάλογο.


4. Ακολουθήστε τις οδηγίες για υποβολή του συμπληρωμένου εντύπου αξίωσης είτε ταχυδρομικώς είτε μέσω Internet μέχρι τις 31 Μαρτίου 2009.

Πηγή: www.makthes.gr

Φονικές πλημμύρες στην Ινδονησία.

27-03-2009

Στους 50 ανέρχονται οι νεκροί από τις πλημμύρες εκατοντάδων σπιτιών, όταν έσπασε φράγμα στα περίχωρα της Τζακάρτα στην Ινδονησία.

Σύμφωνα με την αστυνομία οι έρευνες στην περιοχή που πλημμύρισε συνεχίζονται και υπάρχει κίνδυνος να αυξηθεί ο αριθμός των θυμάτων.

"Η κατάρρευση του φράγματος Σίτου Γκιντούνγκ έχει στοιχίσει τη ζωή 32 ανθρώπων, καθώς παρασύρθηκαν (από τα νερά) τουλάχιστον επτά σπίτια", δήλωσε εκπρόσωπος της αστυνομίας στη Τζακάρτα.

"Ηταν σαν ένα μικρό τσουνάμι", δήλωσε ο αξιωματούχος του υπουργείου Υγείας, Ρουστάμ Πακάγια, προσθέτοντας ότι εκατοντάδες σπίτια βρίσκονται δύο μέτρα κάτω από το νερό και ότι μέχρι στιγμής έχουν εντοπιστεί 50 πτώματα.

Το φράγμα αυτό χρησιμοποιείται για τη συγκέντρωση των νερών στη λίμνη Σίτου. Η κατάρρευση του φράγματος έγινε μετά τις καταρρακτώδεις βροχοπτώσεις των τελευταίων ημερών .

Πηγή: www.ethnos.gr

Έρχεται η μικρότερη Porsche!


27-03-2009

Η μικρότερη Porsche θα ονομάζεται 356 Speedster
Θα είναι διθέσια και θα αποτελέσει κοινό project με τη VW
Όλο και πιο έντονες γίνονται οι φήμες για το νέο entry-level μοντέλο που σχεδιάζει η Porsche να λανσάρει στην αγορά το 2012. Πληροφορίες εκ των έσω αναφέρουν πως η μικρότερη Porsche θα ονομάζεται 356 Speedster, θα είναι διθέσια και θα αποτελέσει κοινό project με τη VW. Η τελευταία επιθυμεί διακαώς να εντάξει στην γκάμα της ένα roadster που θα βασιστεί στο πρωτότυπο Blue Sport το οποίο είχε παρουσιαστεί στην έκθεση της Νέας Υόρκης πρόσφατα.


Η νέα Porsche θα χαρακτηρίζεται από την πανάλαφρη κατασκευή της που θα περιορίζεται στα 760 kg κάνοντας χρήση υλικών όπως το πλαστικό, το αλουμίνιο και το μαγνήσιο. Στην περίπτωση που δεν χρησιμοποιηθεί κάποιος boxer κινητήρας (όπως ο 6κύλινδρος των 2,9 lt), κυρίως λόγω των αυστηρότερων προδιαγραφών περί εκπομπών ρύπων, τότε θα προτιμηθούν μικρότερης χωρητικότητας κινητήρες όπως είναι ο δίλιτρος TFSI με τους 211 PS.

Μία ακόμη επιλογή μπορεί να έρθει και από τον κινητήρα 1.4 lt του Scirocco, με τους 160 PS. Οι παραπάνω κινητήρες θα πρέπει να θεωρούνται δεδομένοι για το roadster της VW αλλά δεν είναι σίγουρο πως θα τους δούμε και στο 356 Speedster....

Πηγή: www.protothema.gr

Νέες υπέρ μπαταρίες ταχείας φόρτισης.

27-03-2009


Ομάδα επιστημών του τεχνολογικού ινστιτούτου της Μασαχουσέτης στις Ηνωμένες Πολιτείες, έφτασε στην δημιουργία μιας εφεύρεσης που θα μπορεί να οδηγήσει στη δημιουργία μιας μικρότερης, ελαφρότερης και ισχυρότερης μπαταρίας λιθίου σε σύγκριση με ό, τι είναι διαθέσιμο μέχρι στιγμής.

Δηλαδή, σύμφωνα με τα λεγόμενα των επιστημόνων, φανταστείτε ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο να μπορεί να επιταχύνει σε υψηλές ταχύτητες ή έναν φορητό υπολογιστή να μπορεί να επαναφορτιστεί σε λίγα λεπτά.

Η νέα αυτή εφεύρεση θα αλλάξει την ροή της ιστορίας και στην κινητή τηλεφωνία, οδηγώντας σε μια νέα γενιά μικροσκοπικών κινητών τηλεφώνων.

Πηγή: www.zougla.gr

Σε τρεις δόσεις η έκτακτη οικονομική εισφορά.


27-03-2009

Σε τρεις ίσες διμηνιαίες δόσεις θα καταβληθεί η έκτακτη οικονομική εισφορά από τους 128.000 φορολογούμενους, οι οποίοι πέρυσι (χρήση 2007) δήλωσαν εισοδήματα άνω των 60.000 ευρώ.

Αυτό προβλέπει η σχετική τροπολογία που κατατέθηκε χθες στη Βουλή στο σχέδιο νόμου «Εταιρείες Ενημέρωσης οφειλετών για ληξιπρόθεσμες απαιτήσεις», από την οποία προκύπτει ότι η καταβολή της εισφοράς θα γίνει όπως και με το φόρο εισοδήματος, δηλαδή η πρώτη δόση θα πρέπει να καταβληθεί μέχρι την τελευταία εργάσιμη ημέρα του επόμενου μήνα από τη βεβαίωσή της και καθεμία από τις επόμενες στο τέλος του τρίτου και πέμπτου μήνα αντίστοιχα.

Πηγή: www.flash.gr

Ατολμία επιβολής του νόμου στην Soc Gen, καταγγέλουν οι συνταξιούχοι της Γενικής.


27-03-2009

Αθήνα

Οι συνταξιούχοι της Γενικής Τράπεζας που δεν έλαβαν την επικουρική σύνταξη του Μαρτίου, κάτι που φαίνεται ότι θα επαναληφθεί και τον Απρίλιο, κλιμακώνουν τον αγώνα τους.

Κατηγορούν την κυβέρνηση για απραξία και ατολμία επιβολής τήρησης του νόμου στην πολυεθνική Societe Generale, ενώ καταγγέλουν και ασυννενοησία μεταξύ υπουργείων Οικονομίας και Απασχόλησης.

Ειδικότερα, οι ασφαλισμένοι της Γενικής Τράπεζας, συνταξιούχοι, αλλά και αρκετοί εργαζόμενοι, συγκεντρώθηκαν την Πέμπτη το πρωί, έξω από το υπουργείο απασχόλησης, στην οδό Σταδίου, για να διαδηλώσουν και να διαμαρτυρηθούν.

Οι συνταξιούχοι της Γενικής, που δεν έλαβαν την επικουρική σύνταξη του Μαρτίου δεν πρόκειται να λάβουν ούτε αυτή του Απριλίου, σημειώνουν στην ανακοίνωσή τους.

«Ο υφυπουργός κ. Κοντογιάννης που συναντήσαμε, τάχθηκε για μια ακόμη φορά, όπως και ολόκληρη η ηγεσία του υπουργείου Απασχόλησης, υπέρ των θέσεών μας. Το υπουργείο Οικονομικών όμως δια στόματος γενικού γραμματέα τάσσεται υπέρ της
μερικής (!) εφαρμογής του νόμου».

»Μέχρι να συμφωνήσουν τα δυο υπουργεία η SOCIETE GENERALE, παραβιάζοντας το νόμο ωφελείται τα 120.000.000 Ευρώ που προβλέπει η οικονομική μελέτη του υπουργείου Οικονομίας ότι πρέπει να καταβάλει (αφού όμως έλαβε η ίδια 158.000.000 Ευρώ από την ενίσχυση των 28 δις), οι δε συνταξιούχοι παραμένουν χωρίς σύνταξη».

»Τα συναρμόδια υπουργεία θα συνεχίσουν να μας βρίσκουν μπροστά τους, μέχρι να καταλάβουν ότι η τήρηση του νόμου είναι υποχρέωση όχι μόνο των πολιτών αλλά και της κυβέρνησης και φυσικά και της πολυεθνικής SOCIETE GENERALE».

»Επειδή τα ψέματα τελείωσαν, τη Τετάρτη 1η Απριλίου 2009 και ώρα 15.30, θα συνεχίσουμε τον αγώνα μας στο Σύνταγμα, κάτω από το υπουργείο Οικονομίας και μπροστά από το κατάστημα της ΓΕΝΙΚΗΣ» καταλήγει η ανακοίνωση.

Πηγή: www.in.gr

Νέα βοήθεια στην αμερικανική αυτοκινητοβιομηχανία υπόσχεται ο Λευκός Οίκος.


27-03-2009

Ένα νέο σχέδιο βοήθειας προς την αμερικανική αυτοκινητοβιομηχανία πρόκειται να ανακοινώσει τις επόμενες ημέρες ο Αμερικανός πρόεδρος Μπαράκ Ομπάμα, προειδοποιώντας πάντως ότι η βοήθεια αυτή θα πρέπει να συνοδευτεί με εκ βάθρων αναδιάρθρωση του κλάδου.


Η ανακοίνωση προκάλεσε χρηματιστηριακό ράλι σε όλο τον κλάδο, με τη μετοχή της General Motors να κερδίζει 14% λίγο αφότου η εταιρεία είχε ανακοινώσει ότι το 12% των ωρομίσθιων εργαζομένων της αποδέχτηκαν τα πρόγραμμα εθελούσιας εξόδου.


Την ίδια ώρα, Αμερικανοί αξιωματούχοι τόνιζαν ότι θα απαιτήσουν ισχυρές δεσμεύσεις από τους πιστωτές και τους μετόχους της GM και της Chrysler ότι δεν θα εξωθήσουν τις δύο εταιρείες στη χρεοκοπία.


«Αυτό που περιμένουμε από τις αυτοκινητοβιομηχανίες είναι να δουλέψουν μαζί μας για την αναδιάρθρωση. Θα τους παράσχουμε κάποια βοήθεια» δήλωσε ο Αμερικανός πρόεδρος.


«Το ξέρω ότι δεν είναι πολύ δημοφιλής η παροχή βοήθειας [...] στις αυτοκινητοβιομηχανίες» παραδέχτηκε ο Ομπάμα.


«Αν δεν είναι πρόθυμες να κάνουν τις αλλαγές και τις μεταρρυθμίσεις που απαιτούνται, τότε δεν είμαι πρόθυμος να μπαλώσω με λεφτά των φορολογουμένων τις τρύπες» πρόσθεσε.


Οι GM και Chrysler έχουν λάβει 17,4 δισ. δολάρια και προσπαθούν να λάβουν άλλα 22 δισεκατομμύρια μέχρι το τέλος του μήνα σε έκτακτη χρηματοδότηση προκειμένου να αντιμετωπίσουν την κρίση.

Πηγή: www.in.gr

Έκρηξη βόμβας σε γραφεία Ναυτιλιακής Εταιρίας στον Πειραιά.


27-03-2009

Ισχυρή έκρηξη σημειώθηκε στις 3:50 τα ξημερώματα στη συμβολή των οδών Αγίου Όρους και Υπαπαντής στην περιοχή Καμίνια του Πειραιά.

Η βόμβα, αποτελούμενη από βραδύκαυστο φιτίλι και πυροκροτητή, είχε τοποθετηθεί σε κάδο απορριμμάτων έξω από λογιστικό γραφείο Ναυτιλιακής Εταιρίας.

Από την έκρηξη προκλήθηκαν υλικές ζημιές στο κτίριο, ενώ από το οστικό κύμα φθορές προκλήθηκαν και σε δέκα παρκαρισμένα Ι.Χ. αυτοκίνητα καθώς και σε διπλανές πολυκατοικίες, όπου έσπασαν τζάμια.

Στο σημείο έσπευσαν από την πρώτη στιγμή ισχυρές αστυνομικές δυνάμεις, πυροτεχνουργοί όπως και κλιμάκιο της Αντιτρομοκρατικής Υπηρεσίας, που απέκλεισαν την περιοχή και πραγματοποίησαν ελέγχους.

Τα ευρήματα απομακρύνουν το σενάριο της τρομοκρατικής επίθεσης, ενώ τις έρευνες για την υπόθεση έχει αναλάβει το Τμήμα Δίωξης Εκβιαστών της Ασφάλειας Αττικής.

Πηγή: www.zougla.gr

Τροχαίο δυστύχημα στην Εθνική Οδό στο ύψος του Ρέντη.

27-03-2009


Τροχαίο δυστύχημα σημειώθηκε στις 02:40 τα ξημερώματα στην Εθνική Οδό Αθηνών Λαμίας, στο ρεύμα ανόδου, στην έξοδο προς Ρέντη. Το περιστατικό συνέβη όταν Ι.Χ. αυτοκίνητο, λόγω αυξημένης ταχύτητας, εξετράπη της πορείας του, προσέκρουσε στις προστατευτικές μπάρες και στη συνέχεια ανετράπη.

Στο σημείο έφτασαν δυο οχήματα της Πυροσβεστικής Υπηρεσίας με 6 άτομα προσωπικό και απεγκλώβισαν νεκρό τον 20χρονο τον οδηγό ο οποίος μεταφέρθηκε στο νοσοκομείο με ασθενοφόρο του ΕΚΑΒ.

Πηγή: www.zougla.gr



Παλαιότερες Αναρτήσεις

prev next

































.

Blog Archive