Τρίτη, 24 Μαρτίου 2009

ΤΕΛΟΣ...ΜΑΖΙ ΜΕ ΤΟ ΤΕΛΟΣ ΤΗΣ ΑΞΙΟΠΡΕΠΕΙΑΣ ΤΗΣ ΗΘΙΚΗΣ ΚΑΙ ΤΟΥ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΣΜΟΥ

24/3/2009

ΟΙ ΜΑΙΜΟΥΔΕΣ, ΟΙ ΠΑΠΑΓΑΛΟΙ ΚΑΙ...ΕΓΩ

-Του Κώστα Βαξεβάνη

«Από το να σε γρατζουνάνε μαιμούδες, καλύτερα να σε φάνε λιοντάρια». Είναι μια φράση του πατέρα μου, που θυμήθηκα εδώ και αρκετούς μήνες. Εδώ και καιρό με γρατζουνάνε μαιμούδες. Και παπαγάλοι και καρακάξες. Και κάποιοι σαλίγκαροι, απλώνουν παντού τα σάλια τους και περιμένουν στη γωνία μπας και γλυστρήσω και πέσω. Και εγώ κι οι άνθρωποι που δούλεψαν χρόνια στο κανάλι αυτό, με τον μοναδικό τρόπο που γνώριζαν. Της αξιοπρέπειας και της προσπάθειας (κύριοι της νέας ιδιοκτησίας αγοράσατε μαζί με τη συχνότητα, τα ντουβάρια και τα μηχανήματα και την υπεραξία αυτών των ανθρώπων και ευτυχώς για σας τις μεγάλες τους ικανότητες).

Εδώ και καιρό με γρατζουνάνε μαιμούδες λοιπόν. Κάτι τύποι χωρίς ικανότητες, χωρίς ιστορία, χωρίς , χωρίς...Κάτι τύποι που δεν θα βρεις πουθενά βιογραφικό τους, την μικρή έστω επαγγελματική καταξίωση. Που απλώς κατάφερναν πάντα να είναι ομοτράπεζοι, ομοκρέββατοι, ομο- γενικώς. Άνθρωποι που από όπου πέρασαν, δεν βρίσκεται πια ένας άνθρωπος να τους πει μια «καλημέρα». Που όπως λέει και μια φίλη μου (α ρε Γιάννα), η ιδρωμένη χειραψία μαζί τους, δεν ξέρεις αν είναι το άγχος τους πως κάποια στιγμή θα τους καταλάβουν, ή οι σιελογόνοι αδένες που εξαιτίας της συχνής χρήσης έχουν αναπτυχθεί πια σε όλο τους το κορμί.

Με γρατζουνάνε μαιμούδες. Κάτι «μικροί» που θέλουν και τους άλλους μικρούς, γι αυτό τους κονταίνουν στο ύψος τους. Γραφικοί αλλά επικίνδυνοι διαδρομιστές, που σφουγγαρίζουν τους σκοτεινούς διαδρόμους της εξουσίας και ύστερα εμφανίζονται στους φωταγωγημένους της «δουλειάς» τους. (Ποιά απ τι δύο είναι άραγε η βασική;)

Η νέα ιδιοκτησία του σταθμού, χάραξε την στρατηγική της. Καλά έκανε. Σε αυτή την στρατηγική ενδεχομένως πολλοί να μην χωράμε. Είναι και αυτό στοιχείο της δουλειάς. Επαγγελματικό ρίσκο το οποίο το ξέρουμε. Αν ένα μαγαζί αποφασίσει πως θέλει να πουλάει πίτσες, δεν χρειάζεται έναν σεφ για να μαγειρεύει φουα γκρα. Επίσης ένα σκυλάδικο της Εθνικής δεν έχει καμία ανάγκη τον πιανίστα ο οποίος παίζει κλασσική μουσική. Δικαίωμα τους. Μόνο που οι επαγγελματικές σχέσεις έχουν κανόνες. Αυτοί πάλι που συμβουλεύουν την νέα ιδιοκτησία, κανένα.


Όταν λοιπόν ανακοινώθηκε η εξαγορά της πλειοψηφίας του ALPHA από τον όμιλο RTL, “Το Κουτί της Πανδώρας”, μόλις είχε αποκαλύψει το σκάνδαλο που κλόνιζε την κυβέρνηση, αυτό του Βατοπεδίου. Η εκπομπή είχε μεγάλο ποιοτικό κοινό, και “έβγαζε τα λεφτά της” από τις διαφημίσεις της. Αλλά αυτά δεν έχουν καμία σημασία και το ξέρω. Η διοίκηση του σταθμού ουδέποτε είχε κάποια επαφή μαζί μου. Δεν ζήτησε να συναντηθούμε παρότι ήμουν στέλεχος του καναλιού. Δεν μου εξέφρασαν καμία άποψη. Και καταλάβαινα (από τη δράση των μαιμούδων, των παπαγάλων και όλων των ωδικών πτηνών της ζούγκλας της μετριότητας) πως τον Ιούλιο, με τη λήξη του συμβολαίου μου θα αποχωρήσω. Επιλογή τους και δικαίωμά τους.


Ξαφνικά ανακάλυψα πως άρχισα να γλυστράω στους σαλιωμένους διαδρόμους. Η εκπομπή (παρότι στο συμβόλαιό μου αναγράφεται πως το κανάλι θα καταβάλει κάθε προσπάθεια να παίζει πριν τις 12), άρχισε να παίζει όλο και πιο αργά. Οι αντίστοιχες εκπομπές των άλλων καναλιών είχαν ήδη αρχίσει. Πριν από το Κουτί της Πανδώρας, δεν έπαιζε κάποια εκπομπή πρωτογενούς προγραμματισμού, αλλά επαναλήψεις σήριαλ.

Ναι έπαιζαν επαναλήψεις χωρίς λόγο και όχι την Πανδώρα σε λογική ώρα.

Στο δελτίο ειδήσεων, ακόμη και στις περιπτώσεις μεγάλων θεμάτων που έβγαζε η εκπομπή, δεν έπαιζε ποτέ τίποτα.

Το τραγικότερο παράδειγμα, ήταν η συνέντευξη του υπαρχηγού της Χαμάς. Όταν η Γάζα φλεγόταν (ο διευθυντής ενημέρωσης έπαιζε βέβαια θέμα για τον Γούντυ το ελαφάκι και τις ευεργετικές ιδιότητες των spa), είχα την τύχη να κάνω μια διεθνή αποκλειστικότητα. Τον καταζητούμενο υπαρχηγό της Χαμάς. Ακόμη και με αυτή την επιτυχία με την οποία έγινε γνωστός ο ALPHA, σε όλο τον κόσμο μέσω τηλεγραφήματος του REUTERS, ο τομέας ενημέρωσης με ενημέρωσε (μπορεί να το διαβεβαιώσει ο Γιάννης Σμιρλάκης) πως δεν θέλει την συνέντευξη. Για τραγική ειρωνεία, μου το είπαν την ώρα που στην άλλη γραμμή οι συνάδελφοι του REUTERS, ζητούσαν την άδεια να παίξουν την συνέντευξη σε όλο τον κόσμο. Τελικά η συνέντευξη έπαιξε όταν απείλησα πως θα καταφύγω στην ΕΣΗΕΑ και τη δικαιοσύνη για σαμποτάρισμα και επαγγελματική μου μείωση.


Παρά τις φιλότιμες προσπάθειες να σαμποταριστεί η εκπομπή δεν τα κατάφεραν. Συνέχισε, ακόμη και παίζοντας λίγο πριν τον Αυτιά, να πιάνει νούμερα ( η προηγούμενη πχ 15,6 και η προπροηγούμενη 19,6 %) και βεβαίως να έχει από παντού καλές κριτικές. Ήξερα ωστόσο πως το τέλος έρχεται. Οι μαιμούδες βλέπετε... Και το περίμενα Ιούλιο με το τέλος του συμβολαίου μου.


Όταν ο συνάδελφος Χρήστος Βασιλόπουλος, έμαθε από τα μπλογκς και τις εφημερίδες το κόψιμο της πολύ καλής εκπομπής του, έγινε φανερό πως το παιχνίδι που έπαιζαν κάποιοι ήταν χωρίς όρους. Δεν τον ενημέρωσε κανένας, παρότι είχε κάθε δικαίωμα να ξέρει ο ίδιος, αλλά και οι συνεργάτες του που ξαφνικά έμεναν χωρίς δουλειά. Αλλά αυτό φαντάζομαι μπορεί να εκτιμηθεί μόνο από ανθρώπους που έχουν πραγματικά δουλέψει.


Και ήρθε η σειρά της Ρίτσας Μπιζόγλη. Αυτής της συναδέλφου, της πολύπαθης συναδέλφου που μας έσωσε όταν τις δύσκολες ώρες που προσπαθούσαμε να κρατήσουμε το κανάλι, δεν είπε ποτέ όχι, και δεν έβγαλε κανένα εγωισμό. Η Ρίτσα λοιπόν, αφού και πάλι οι διαρροές δούλεψαν όπως έπρεπε, πήρε τις διαβεβαιώσεις πως συνεχίζει το κεντρικό δελτίο. Και ένα βράδυ της είπαν πως τελικώς οι Γερμανοί (αχ αυτοί οι Γερμανοί πάνε με όλα όπως η κοκα κόλα, φταίνε για όλα. Επίσης ότι κάνουν οι σαλίγκαροι το κάνουν για τη «φουκαριάρα τη μάνα τους»), την έχουν κόψει και μόλις ανακοινώθηκε. Οι Γερμανοί βεβαίως απλώς είχαν υποκύψει στις απαιτήσεις και τις «ιδέες» των ντόπιων.

Η Ρίτσα Μπιζόγλη είχε κοπεί πολλές μέρες πριν και μάλιστα είχαν προσλάβει και ενδυματολόγο για τον νέο παρουσιαστή. Και την κορόιδευαν όπως ίσως έχουν μάθει να κοροιδεύουν τον εαυτό τους. Ακόμη και τώρα που έχουν προτείνει στη Ρίτσα να κάνει δελτία Σαββατοκύριακο, είναι για να εκτονώσουν την κατάσταση. Στην πραγματικότητα έχουν αποφασίσει άλλος συνάδελφος να κάνει τα δελτία ο οποίος εδώ και καιρό κάνει δοκιμαστικά.


Πριν από μερικές μέρες, η παραγωγή της Plus production, ρώτησε τον διευθυντή ενημέρωσης τι θα γίνει με την Πανδώρα. Το ίδιο έκαναν και συνάδελφοι κριτικοί τηλεόρασης, για να εισπράξουν την απάντηση πως «ο Βαξεβάνης θα συνεχίσει μέχρι τη λήξη του συμβολαίου του». Χθες, 23 Μαρτίου, οι συνεργάτες μου, προσπαθώντας να κάνουν έναν προγραμματισμό των εκπομπών του Απριλίου, ανακάλυψαν πως το Κουτί της Πανδώρας δεν υπήρχε στο πρόγραμμα του σταθμού μετά τις 7 Απριλίου.

Μετά απ αυτό , τι κάνει νιαου νιάου στα κεραμίδια αν όχι ένας παπαγάλος που προσπαθεί να μάθει ανεπιτυχώς την γερμανική. Έστειλα μία επιστολή 3 γραμμών στους διευθυντές του καναλιού ζητώντας να μάθω τι συμβαίνει. Το απόγευμα (17.04 λέει το κινητό μου) ο κύριος Βασίλης Παπαδρόσος (διευθυντής ειδήσεων και ενημέρωσης για όσους πολύ λογικά δεν τον ξέρετε) με πήρε τηλέφωνο για να μου πει πως με μεγάλη του έκπληξη ανακάλυψε πως οι Γερμανοί ( αχ αυτοί οι Γερμανοί πάλι) όταν έλεγαν πως η εκπομπή συνεχίζεται εννοούσαν άλλο απ αυτό που ο ίδιος κατάλαβε. Δεν θα βάλω σε καμία δοκιμασία τον εαυτό μου να μετρήσει τον βαθμό υποκρισίας ή IQ των δύο παραγόντων της τραγικής απόφασης. Θέλω μόνο να ρωτήσω : Ποιά επαγγελματική πρακτική, σε ποιό μέρος του κόσμου οδηγεί πλέον των 10 ανθρώπων στην ανεργία χωρίς καμιά ενημέρωση;

Σε ποιό κανάλι του κόσμου, η στρατηγική και οι αποφάσεις της διοίκησης δεν ανακοινώνονται στους συντελεστές αλλά γίνονται πρακτική κλεφτοπόλεμου και επαγγελματικής υποβάθμισης;

Είναι τελικώς απόφαση της νέας διοίκησης η διακοπή της συνεργασίας τώρα, ή διολίσθησε σε αυτή την απόφαση με προτροπές και ψευδή στοιχεία από αυτούς που όντας έμμισθοι κυβερνητικοί υπάλληλοι πήραν εντολή να «καθαρίσουν» αυτόν που έκανε τόση ζημιά στην κυβέρνηση με τις αποκαλύψεις του;

Αυτά προς το παρόν. Όσο για το τι θα επακολουθήσει στην τρύπα που δημιουργείται; Όπως είπε και ο Τρικούπης «ανθ ημών Γουλιμής» (άντε να δούμε τώρα πώς θα το μεταφράσετε αυτό στους Γερμανούς...).

Σχόλιο blogger: Η ανακοίνωση δημοσιεύτηκε από τον Κώστα Βαξεβάνη στο site της εκπομπής του, το www.koutipandoras.gr. Από εμάς απόλυτη συμπαράσταση στον Δημοσιογράφο Κώστα Βαξεβάνη που μόνο και το τονίζουμε μόνο καλά λόγια μπορεί να πει κάποιος για αυτόν. Το κουτί της Πανδώρας είναι αντικειμενικά μια από τις καλύτερες εκπομπές της ελληνικής τηλεόρασης και αν οι Γερμανοί του άλφα δεν μπορούν ή δεν θέλουν να το αναγνωρίσουν, ευτυχώς που υπάρχουν κανάλια όπως ο ΣΚΑΪ που σίγουρα θα σεβαστούν και θα δώσουν βήμα σε αυτές τις για πολλούς ενοχλητικές φωνές.

Ντροπή και αίσχος σε αυτούς που έκοψαν την "Πανδώρα".

Τέλος εποχής

24/3/2009

Δραματική κατάρρευση της Νέας Δημοκρατίας, ενίσχυση του ΛΑΟΣ από δυσαρεστημένους που ψήφισαν το κυβερνόν κόμμα το 2007 και εντυπωσιακό έως θεαματικότατο άλμα των Οικολόγων, είναι τα κύρια χαρακτηριστικά του αποτελέσματος της ανοικτής ψηφοφορίας, που διεξήχθη από τη «zougla.gr», την εβδομάδα που μας πέρασε.

Οι έγκυρες ψήφοι έφθασαν τις 25.546, αριθμός εξαιρετικά μεγάλος, που επέτρεψε τη στάθμιση αυτού του δείγματος. Η εικόνα που θα παρακολουθήσετε παρακάτω, αφορά βεβαίως σε αυτούς τους χρήστες που ψήφισαν. Το ιδιαίτερο ενδιαφέρον όμως αυτής της ψηφοφορίας αφορά στις επόμενες ανοικτές ψηφοφορίες, που θα σταθμίζονται σε σχέση με την πρώτη μας «έρευνα βάσης» που μόλις τελείωσε.

Με λίγα λόγια, οι διαφοροποιήσεις που θα σημειωθούν στις επόμενες, επαναλαμβανόμενες ψηφοφορίες, θα αποκτήσουν ενδιαφέρον για τις μετατοπίσεις, τις συσπειρώσεις ή τις αποσυσπειρώσεις και θα αποτυπώνουν αξιόπιστα τις τάσεις.

Οι πρώτοι πίνακες δείχνουν τα χαρακτηριστικά της ανοικτής ψηφοφορίας και το προφίλ των ψηφοφόρων. Ηλικία, φύλο, επίπεδο μόρφωσης, αν κατοικούν στην Αθήνα ή την Περιφέρεια. Ακολουθεί αστάθμιστος και σταθμισμένος ο πίνακας με το τι ψήφισαν οι 25.556 ψηφοφόροι στις προηγούμενες εκλογές. Στη συνέχεια, αποτυπώνεται σε πίνακες η αστάθμιστη και η σταθμισμένη πρόθεση ψήφου. Τέλος, παρουσιάζονται οι συσπειρώσεις των δύο μεγάλων κομμάτων, με αυτήν της Νέας Δημοκρατίας να χαρακτηρίζεται από αποσυσπείρωση, καθώς και οι μετακινήσεις των ψηφοφόρων.

Βασικό συμπέρασμα από αυτήν την ανοικτή ψηφοφορία, είναι πως ένα χαρακτηριστικά μεγάλο ποσοστό των ψηφοφόρων της Νέας Δημοκρατίας, που καθορίζει και την αποσυσπείρωση αυτού του κόμματος, επιδεικνύει ασυνήθιστη πρόθεση να τιμωρήσει το κυβερνών κόμμα, χωρίς ωστόσο να μεταβεί εξ ολοκλήρου στο ΠΑΣΟΚ. Αυτός είναι ο λόγος της μεγάλης διαρροής ψηφοφόρων προς τους Οικολόγους και η ενίσχυση του ΛΑΟΣ. Σύμφωνα με όλες τις ενδείξεις, το μεγαλύτερο ποσοστό που συγκεντρώνουν οι Οικολόγοι προέρχεται από τους κόλπους της Νέας Δημοκρατίας και εκλαμβάνεται πολιτικά ως ψήφος διαμαρτυρίας.

Για να υπάρχει μία σταθερή αναφορά που θα βοηθήσει στην ανάγνωση των πινάκων, παρατίθενται και τα συγκεντρωτικά αποτελέσματα των εκλογών του 2007: Νέα Δημοκρατία 41,84%, ΠΑΣΟΚ 38,10%, ΚΚΕ 8,15%, ΣΥΡΙΖΑ 5,04%, ΛΑΟΣ 3,80%, Οικολόγοι 1,05% και Λευκά/Άκυρα 2,67%. (Πηγή: υπουργείο Εσωτερικών).

Πηγη: Ζούγκλα

«Μετάγγιση» ευρώ στα Σκόπια

24/3/2009

Σε περίοδο οικονομικής κρίσης (και ακρίβειας παλαιότερα), ψώνια, διασκέδαση ακόμη και ιατρικές επισκέψεις είναι αισθητά φτηνότερα στην αγορά των Σκοπίων.

Περίπου στα 300 εκατομμύρια ευρώ υπολογίζονται τα έσοδα που απορροφά η γειτονική χώρα από τους καταναλωτές και επισκέπτες από τη Βόρεια Ελλάδα.

Πρακτικά η Ελλάδα αποτελεί το βασικό οικονομικό αιμοδότη των Σκοπίων. Περί τις 300 ελληνικές επιχειρήσεις έχουν επεκτείνει τις επενδύσεις τους στη βαλκανική χώρα, απασχολώντας περί τους 20.000 εργαζομένους. Ο όγκος του εμπορίου μεταξύ των δύο χωρών μέσα σε μια δεκαετία δεκατετραπλασιάστηκε, αγγίζοντας τα 758,4 εκατομμύρια ευρώ το 2006, από μόλις 52 εκατομμύρια ευρώ το 1995. Σύμφωνα, μάλιστα, με το Ελληνικό Γραφείο Οικονομικών και Εμπορικών Επενδύσεων στα Σκόπια το μέγεθος των ελληνικών επενδύσεων ανέρχεται σε 950 εκατομμύρια ευρώ.

Οι προορισμοί
Στις νότιες περιοχές των Σκοπίων, στις οποίες υπάρχει εύκολη πρόσβαση από την Ελλάδα χάρη στην ύπαρξη τριών μεθοριακών σταθμών (Νίκη Φλώρινας, Εύζωνοι και Δοϊράνη στο Κιλκίς), οι τοπικές αγορές έχουν στηθεί με αποκλειστικό γνώμονα την εξυπηρέτηση των Ελλήνων. Πινακίδες στα ελληνικά και ελληνόγλωσση υπάλληλοι είναι έτοιμοι να εξυπηρετήσουν τον Ελληνα επισκέπτη.
Οι τρεις βασικοί προορισμοί είναι οι εξής:
- Γευγελή. Μόλις 3 χλμ. από τα ελληνικά σύνορα και 80 χλμ. από τη Θεσσαλονίκη, η Γευγελή ήδη προσελκύει 5.000 Ελληνες επισκέπτες εβδομαδιαίως, σύμφωνα με το δήμαρχο της πόλης, Ντράγκι Ντέλεφ, σε κομμωτήρια, ιατρεία, καταστήματα λιανικής, σούπερ μάρκετ, μπουζούκια, εστιατόρια και φυσικά τα καζίνα. Σύμφωνα με πληροφορίες, ήδη δρομολογείται η κατασκευή μεγάλου εμπορικού κέντρου στην περιοχή της Γευγελής καθώς και δύο ακόμη καζίνα.

-Μοναστήρι (Μπίτολα). Βρίσκεται σε απόσταση 14 χλμ. από τα ελληνικά σύνορα. Στην περιοχή υπάρχουν 28 ελληνικές εταιρίες, ενώ έχουν αναπτυχτεί στενές επιχειρηματικές σχέσεις, ανταλλαγές αγαθών και κεφαλαίου με ελληνικές εταιρίες από περίπου 20 επιχειρηματίες της περιοχής, σύμφωνα με το τοπικό επιμελητήριο.

-Οχρίδα. Βρίσκεται σε απόσταση 25 χλμ. από τα σύνορα. Αποτελεί δημοφιλή τουριστικό προορισμό για χιλιάδες Βορειοελλαδίτες κι όχι μόνον. Μάλιστα το τριήμερο της Καθαράς Δευτέρας 1.400 Ελληνες ταξίδεψαν σε Οχρίδα-Σκόπια.
Φτηνότερα είδη
Προϊόντα πρώτης ανάγκης, γαλακτοκομικά, κρέατα και οπωροκηπευτικά πωλούνται στους Ελληνες καταναλωτές φτηνότερα από τα ελληνικά, αλλά πάντως πολύ πιο ακριβά απ’ ό,τι κοστίζουν στους Σκοπιανούς. Ετσι, οι Ελληνες καταφεύγουν στις αγορές των κοντινών νομών των Σκοπίων για να προμηθευτούν φτηνότερα είδη πρώτης ανάγκης.
Επενδυτικά κίνητρα
Η γειτονική χώρα εξακολουθεί να παρέχει σημαντικά κίνητρα σε όσες ξένες επιχειρήσεις θέλουν να επενδύσουν στα Σκόπια. Η φορολογία των επιχειρήσεων είναι 10%, ενώ πρόσφατα δρομολογήθηκε και περαιτέρω μείωση στις εισφορές κοινωνικής ασφάλισης. Ο μέσος μισθός στα Σκόπια είναι 370 ευρώ, ενώ σε όλη τη χώρα λειτουργεί ασύρματο δίκτυο πρόσβασης στα διαδίκτυο!

Σύμφωνα με τον υπεύθυνο του Γραφείου Προσέλκυσης Επενδύσεων στη χώρα, Βίκτωρ Μίζο, «η Ελλάδα είναι ανάμεσα στους τρεις μεγαλύτερους ξένους επενδυτές στη χώρα μας. Πάνω από 1.100 εγγεγραμμένες ελληνικές επιχειρήσεις λειτουργούν σε διάφορους κλάδους, από επεξεργασία τροφίμων μέχρι τηλεπικοινωνίες και τράπεζες». Στο σύνολο της αξίας των ελληνικών επενδύσεων, το 25% καταλαμβάνουν οι επενδύσεις στον τομέα πετρελαίου, το 17% σε τηλεπικοινωνίες, το 28% σε τράπεζες, το 10% στον κλάδο τροφίμων, το 15% στη βιομηχανία και το 5% σε λοιπούς τομείς.

Στο μεταξύ, η κυβέρνηση της χώρας έχει εξαγγείλει την κατασκευή έργων υποδομής ύψους 8 δισ. ευρώ μέχρι το 2016, με στόχο μία οργανωμένη απόπειρα αναζωογόνησης της οικονομίας.

Πηγή: Αγγελιοφόρος

Θύελλα κατά του Google

24/3/2009

Στο στόχαστρο των βρετανικών Αρχών η υπηρεσία «Street View», μετά το ανέβασμα φωτογραφιών με γυμνά παιδιά. Πυρά για παραβίαση προσωπικών δεδομένων.

Τη μήνη των βρετανικών αρχών έχει προκαλέσει ο «κατάσκοπος του Ιντερνετ», η υπηρεσία του Google, Street View, «ανεβάζοντας» στο διαδίκτυο φωτογραφίες γυμνών παιδιών να παίζουν ανέμελα σε δρόμους του Λονδίνου.

Η δημοφιλέστερη μηχανή αναζήτησης απέσυρε ήδη το επίμαχο φωτογραφικό υλικό, επιμένει, ωστόσο ότι τα πρόσωπα των παιδιών δεν ήταν ευδιάκριτα.

Οπως αποκαλύπτει ο κυριακάτικος «Ιντιπέντεντ», στις φωτογραφίες απεικονίζονται νήπια να παίζουν με την οικογένειά τους κάνοντας πικ νικ, βόρεια της βρετανικής πρωτεύουσας Σε μία από τις φωτογραφίες, το πρόσωπο ενός τρίχρονου αγοριού φαίνεται ξεκάθαρα, επισημαίνει η βρετανική εφημερίδα.

Οι αρμόδιες βρετανικές αρχές για την προστασία των προσωπικών δεδομένων εξέφρασαν την έντονη ανησυχία τους τονίζοντας ότι το Google θα μπορούσε να χρησιμοποιήσει το φωτογραφικό υλικό για «κακούς» σκοπούς.
Επικρίσεις
Τις τελευταίες μέρες, αυξάνονται οι «φωνές» που επικρίνουν την υπηρεσία «Street View» για παραβίαση των προσωπικών δεδομένων των ανύποπτων πολιτών. Ανάμεσα στους επικριτές της και η οικογένεια Μπλερ ζητεί να αποσυρθούν άμεσα οι κοντινές φωτογραφίες της οικίας της.

Την ίδια ώρα, φωτογραφίες που απεικονίζουν πολίτες να βγαίνουν από καταστήματα με ερωτικά βοηθήματα ή να κάνουν εμετό τους δρόμους του Λονδίνου έχουν προκαλέσει σάλο στη χώρα.

Το Street View εφαρμόστηκε για πρώτη φορά το 2007 στις ΗΠΑ με στόχο την πρόληψη της εγκληματικότητας. Εν συνεχεία εφαρμόστηκε στην Ιαπωνία, την Αυστραλία, τη Νέα Ζηλανδία, τη Γαλλία, την Ισπανία και την Ιταλία, ενώ μέσα στην εβδομάδα θα ξεκινήσει και στην Ολλανδία.

Η υπηρεσία λειτουργεί ως εξής: αυτοκίνητα εξοπλισμένα με κάμερες κυκλοφορούν στους δρόμους της χώρας και καταγράφουν εικόνες από δημόσιους χώρους. Στη συνέχεια το Google τις ανεβάζει στο «Street View» προς κοινή θέα όλων των χρηστών. Η φωτογραφία μπορεί να έχει τραβηχτεί μία εβδομάδα, έναν μήνα ή έναν χρόνο πριν.

Από την πλευρά της, η δημοφιλέστερη μηχανή αναζήτησης του Ιντερνετ θεωρεί ότι έχει κάνει τα πάντα για να διαφυλάξει τα προσωπικά δεδομένα των πολιτών.

«Οι πινακίδες αυτοκινήτων, αλλά και τα πρόσωπα όσων εμφανίζονται στο Street View δεν διακρίνονται», υποστηρίζει ο Ρομπ Σίλκιν, εκπρόσωπος του αμερικανικού γίγαντα.

«Οποιος πιστεύει ότι μία φωτογραφία μπορεί να παραβιάζει τα προσωπικά δεδομένα ενός ατόμου, έχει το δικαίωμα να ζητήσει τη διαγραφή της φωτογραφίας από το Street View», πρoσθέτει, τονίζοντας ότι η Google είναι έτοιμη ανά πάσα στιγμή να αφαιρέσει τη συγκεκριμένη εικόνα.

Ολα αυτά συμβαίνουν σε μία χώρα που έχει εύστοχα χαρακτηριστεί «κοινωνία παρακολούθησης».

Σε διάφορα σημεία της Βρετανίας έχουν τοποθετηθεί συνολικά 4,2 εκατομμύρια κάμερες με στόχο την πάταξη της εγκληματικότητας (περίπου μία κάμερα αντιστοιχεί σε 14 Βρετανούς. Ενας πολίτης, δηλαδή, μπορεί να φωτογραφηθεί εν αγνοία του από κάμερες έως και 300 φορές την ημέρα!

Πηγή: www.inout.gr

Ο γορίλας… τα «έτσουξε»

24/3/2009

Το παράκανε με το μασούλημα κλαδιών μπαμπού που περιείχαν εκχύλισμα αλκοόλ ένας γορίλας 200 κιλών, με αποτέλεσμα ο φωτογραφικός φακός να τον συλλάβει μεθυσμένο.

Ο 43χρονος Άντι Ρόουζ, που τράβηξε τις φωτογραφίες, είπε ότι είχε ακούσει για γορίλες που «μεθούσαν» με αλκοολούχα μπαμπού, αλλά ήταν η πρώτη φορά που κατάφερε να συναντήσει από κοντά ένα μεθυσμένο γορίλα.

Ο Κουιτόντα, όπως ονομάζεται ο συγκεκριμένος γορίλας - αρχηγός της οικογένειας των ορεσίβιων, που ζουν σε υψόμετρο 8.000 ποδών στα βουνά της Ρουάντα, συμπεριφερόταν με ασυνήθιστο τρόπο και το βλέμμα του ήταν «αχανές», σύμφωνα με τον Άντι Ρόουζ.

Ο Ρόουζ πρόσθεσε ότι οι γορίλες συνήθως τρώνε μεγάλες ποσότητες φυτών, για να μην επηρεάζονται πολύ από την ποσότητα αλκοόλ στα μπαμπού, αλλά αυτήν τη φορά ο Κουιτόντα «έμοιαζε να απολαμβάνει ένα ποτηράκι παραπάνω».

Πηγή: zougla.gr

Βρήκε νεκρό ποντίκι μέσα σε σαλάμι!

24/3/2009

Ένας άντρας, από την Ρουμανία, έπαθε σοκ όταν βρήκε ένα νεκρό ποντίκι μέσα σε ένα κομμάτι σαλάμι που έτρωγε!

Ο κύριος Nelu Luca, από την περιοχή Iasi, είχε φάει πάνω από το μισό σαλάμι όταν εντόπισε μέσα το νεκρό ποντίκι!

«Δεν μπορούσα να το πιστέψω. Είμαι πάντα προσεκτικός στις αγορές μου αλλά το σαλάμι φαίνονταν τέλειο εξωτερικά και στην μέση υπήρχε ένα νεκρό ποντίκι,» είπε ο κύριος Nelu Luca.

Ο manager της εταιρείας, κύριος Ovidiu Wencz, υποστήριξε πως πρόκειται για σαμποτάζ και πιστεύει πως κάποιος έβαλε θελημένα το ποντίκι μέσα στο σαλάμι.

Η κατασκευάστρια εταιρεία Manufacturers Tabco Campofrio που εδρεύει στην περιοχή Tulcea, κινδυνεύει με χρηματικό πρόστιμο ύψους έως 1.500 ευρώ.

Πηγή: v4.ethnos

Παλαιότερες Αναρτήσεις

prev next

































.

Blog Archive