Σάββατο, 17 Ιανουαρίου 2009

Εικόνες φρίκης.

Δείτε σε αυτές τις 5 εικόνες την τιμωρία ενός παιδιού στο Ισραήλ. Δεν ξέρουμε γιατί τιμωρείται, δεν έχει σημασία. Πάντα στο όνομα του Ισλάμ, στο όνομα μιας θρησκείας.




Πληθαίνουν οι επιπτώσεις της οικονομικής κρίσης.



Οι επιπτώσεις της διεθνούς οικονομικής κρίσης βαθαίνουν όλο και περισσότερο, και ο κίνδυνος της οικονομικής ύφεσης ορατός σε κράτη με ασθενή οικονομία.

Σήμερα, μετά την Ισλανδία και την Ουκρανία, ακόμη ένα κράτος απειλείται με οικονομική κατάρρευση, η Λιθουανία. Η χώρα αυτή βρίσκεται στο κατώφλι του Διεθνούς Νομισματικού Ταμείου, καθώς η οικονομία της σχεδόν έχει καταρρεύσει. Επίσης, πολύ κοντά στην ύφεση βρίσκεται και το Μεξικό.

Σε ότι αφορά τις αυτοκινητοβιομηχανίες, που πλήττονται σε μεγάλο βαθμό από την οικονομική κρίση, τα δυσάρεστα νέα έρχονται αυτή τη φορά από την Honda, που κλείνει για δύο μήνες το εργοστάσιο της στην Βρετανία.

Παράλληλα, το υπουργείο Οικονομίας των ΗΠΑ ανακοίνωσε θα χορηγήσει δάνειο 1,5 δισεκατομμυρίου δολαρίων στην εταιρία χρηματοδότησης Chrysler Financial, θυγατρική της προβληματικής αυτοκινητοβιομηχανίας Chrysler, για τη χορήγηση νέων δανείων για αγορά αυτοκινήτων.

Το μέτρο εντάσσεται στο πλαίσιο του προγράμματος της αμερικανικής κυβέρνησης για την ενίσχυση της αυτοκινητοβιομηχανίας της χώρας και την ενίσχυση της βιωσιμότητας του κλάδου της αυτοκινητοβιομηχανίας.

Το δάνειο θα είναι πενταετούς διάρκειας. Η Chrysler από την πλευρά της θα πρέπει να λάβει περιοριστικά μέτρα όσον αφορά τις αποδοχές των στελεχών της.

www.euro2day.gr

ΗΠΑ Εθνικός ήρωας o πιλότος.




Τρεις μέρες πριν από την ορκωμοσία του Μπαράκ Ομπάμα, οι ΗΠΑ απέκτησαν έναν νέο “εθνικό ήρωα”. Πρόκειται για τον πιλότο Τσέσλι Σάλενμπεργκερ, χάρη στην ψυχραιμία και την εμπειρία του οποίου απετράπη μια πολύνεκρη αεροπορική τραγωδία στο Μανχάταν της Νέας Υόρκης.

Πολιτική ηγεσία και ΜΜΕ στις ΗΠΑ κάνουν λόγο για “θαύμα”, αφού λίγο έλειψε να χαθούν εκατοντάδες ζωές, όχι μόνο των επιβαινόντων, αλλά και ανυποψίαστων κατοίκων της Νέας Υόρκης.

Έκπληκτοι χιλιάδες Αμερικανοί είδαν γύρω στις 11 το βράδυ της Πέμπτης (ώρα Ελλάδος) ένα Αιρμπάς Α320 της εταιρείας US Airways να πέφτει στην εκβολή του ποταμού Χάντσον, στο Μανχάταν της Νέας Υόρκης.
Το αεροσκάφος, με 150 επιβάτες και 5μελές πλήρωμα, είχε μόλις απογειωθεί από το αεροδρόμιο Λα Γκουάρντια της Νέας Υόρκης με προορισμό το Σάρλοτ της Βόρειας Καρολίνας, όταν, μόλις τρία λεπτά από την απογείωση, έπεσε πάνω του σμήνος από χήνες, καταστρέφοντας τους δύο κινητήρες του.

Τουλάχιστον οκτώ φεριμπότ και θαλάσσια ταξί έσπευσαν στο σημείο της προσθαλάσσωσης για να σώσουν τους επιβάτες, πολλοί από τους οποίους είχαν καταφέρει να βγουν από το αεροπλάνο και, φορώντας κίτρινα σωσίβια, στέκονταν στα φτερά του. Ο μεγαλύτερος κίνδυνος που αντιμετώπιζαν ήταν η παγωνιά αφού η θερμοκρασία του νερού εκείνη την ώρα ήταν μόλις 6 βαθμοί και της ατμόσφαιρας -6.

Χθες, επομένη του "θαύματος" του ποταμού Χάντσον, ο πιλότος τιμήθηκε από τους διασωθέντες επιβάτες, τον αμερικανικό Τύπο και τις αρχές.
"Ήρωα του Χάντσον" αποκάλεσε τον 57χρονο Τσέσλι Σάλενμπέργκερ ο δήμαρχος της Νέας Υόρκης Μάικλ Μπλούμπεργκ εγκωμιάζοντας την ψυχραιμία και την αποφασιστικότητά του. Ιδιαιτέρως τονίζεται η σχεδόν 40χρονη εμπειρία του στα αεροπλάνα, καθώς από πολύ νεαρή ηλικία υπηρέτησε στην αμερικανική πολεμική αεροπορία.

Η παρʼ ολίγον μοιραία “σύγκρουση” με τις χήνες συνέβη τρία λεπτά μετά την απογείωση του αεροπλάνου, όταν και οι δύο κινητήρες σταμάτησαν να λειτουργούν. Αμέσως ο πιλότος ζήτησε από τους επιβάτες κρατηθούν γερά πριν από την πρόσκρουση.
"Ησυχία επικράτησε στο αεροπλάνο. Οι άνθρωποι άρχισαν να προσεύχονται", δήλωσε στο CNN ο Φρεντ Μπαρέτα, ένας από τους διασωθέντες επιβάτες. "Ξαφνικά ο πιλότος πήρε τον λόγο και μας είπε να προετοιμασθούμε για κάτι αναμφίβολα πολύ βίαιο", δήλωσε άλλος επιβάτης ο Τζεφ Κολοντζάι.

Στη συνέχεια ο πιλότος κατόρθωσε να ελέγξει το αεροπλάνο και να βρει έναν δρόμο στον ουρανό της Νέας Υόρκης για να κατεβεί προς το ποτάμι αποφεύγοντας μια πτώση στα κτίρια της πόλης.
Με μεγάλη ταχύτητα και καθώς το αεροπλάνο είχε αρχίσει να βυθίζεται, το πλήρωμα κατόρθωσε να απομακρύνει τους 150 επιβάτες, που επιβιβάσθηκαν στα πλοία που έσπευσαν για βοήθεια. Ο πιλότος του αεροπλάνου το εγκατέλειψε τελευταίος.

www.makthes.gr

Ούτε ένα ευρώ στα Σκόπια.



Αυστηρή προειδοποίηση Καραμανλή.

Εφόσον δεν συμμορφώνονται, κλείνει η στρόφιγγα χρηματοδότησης από το ελληνικό σχέδιο Οικονομικής Ανασυγκρότησης των Βαλκανίων.


"Βέτο" και στη χρηματοδότηση των Σκοπίων έβαλε από τη Βουλή ο πρωθυπουργός, όσο η ηγεσία της γείτονος συνεχίζει τις προκλήσεις. Σαφές μήνυμα ότι “δεν πρόκειται να εκταμιευτεί ούτε 1 ευρώ από τα 50 εκατομμύρια ευρώ για την κατασκευή του οδικού άξονα 10 από το Ελληνικό Σχέδιο Οικονομικής Ανασυγκρότησης των Βαλκανίων” έστειλε χθες ο Κ. Καραμανλής, “όσο τα Σκόπια συνεχίζουν να καλλιεργούν ατμόσφαιρα προκλήσεων, εθνικισμού και μισαλλοδοξίας”. Ο πρωθυπουργός με αφορμή την επίκαιρη ερώτηση του προέδρου του ΛΑΟΣ Γιώργου Καρατζαφέρη προειδοποίησε την ηγεσία και τους πολίτες των Σκοπίων ότι με τη συνέχιση αυτής της πολιτικής “δεν νοείται εξέλιξη στις ευρωπαϊκές διαδικασίες και η ευθύνη ανήκει αποκλειστικά και εξ ολοκλήρου στους κυβερνώντες τη γειτονική χώρα”. Ο Κ. Καραμανλής, καταδικάζοντας τη νέα πρόκληση μετονομασίας του οδικού άξονα 10 σε λεωφόρο Μεγάλου Αλεξάνδρου και του εθνικού σταδίου τους σε “Φίλιππος”, ανέφερε ότι “τέτοιες ανιστόρητες ενέργειες, που στερούνται κάθε σοβαρότητας, προκαλούν ενόχληση σε διεθνές επίπεδο και ήδη οι ευρωπαίοι εταίροι, η Ευρωπαϊκή Ένωση αλλά και οι ΗΠΑ έχουν εκφράσει τη δυσαρέσκεια και την ενόχλησή τους”.


Η ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΣΤΑΣΗ ΗΤΑΝ ΠΑΝΤΑ ΣΟΒΑΡΗ

Ο πρωθυπουργός, αφού για ακόμη μία φορά τόνισε πως “η στάση της Ελλάδας στο ζήτημα της ονομασίας της ΠΓΔΜ παραμένει σταθερή, αποφασιστική και είναι μία ονομασία με γεωγραφικό προσδιορισμό και ισχύ έναντι όλων”, χαρακτήρισε εθνικιστική την ηγεσία των Σκοπίων, “η οποία με την ανερμάτιστη πολιτική που ακολουθεί δεν ενδιαφέρεται για το μέλλον της χώρας αλλά μόνο για μικροκομματικά οφέλη στην εσωτερική πολιτική διελκυστίνδα”. Ο πρόεδρος του ΛΑΟΣ από την πλευρά του, αφού κατήγγειλε τα Σκόπια πως “δεν κάνουν τίποτα άλλο από το να καταπατούν την ενδιάμεση συμφωνία από την πρώτη κιόλας ημέρα”, έψεξε την κυβέρνηση ότι “δεν μπλόκαρε τις εκροές τεραστίων ποσών από την Ε.Ε. προς τα Σκόπια”, λέγοντας πως με τον τρόπο αυτό “εμμέσως πλην σαφώς χρηματοδοτούμε την αλαζονεία και το καμποϊλίκι τους”. Παράλληλα ρώτησε τον πρωθυπουργό εάν “στις συζητήσεις πριν από λίγες ημέρες στις Βρυξέλλες μεταξύ του υφυπουργού Εξωτερικών Γ. Βαληνάκη και του αντιπροέδρου των Σκοπίων υπήρξε κάποια συμφωνία στην ονομασία”. Ο Κ. Καραμανλής απάντησε ότι “τόσο η Ε.Ε. όσο και το ΝΑΤΟ έχουν καταστήσει σαφές πως τα Σκόπια δεν μπορούν να γίνουν δεκτά στους κόλπους τους χωρίς αμοιβαία αποδεκτή λύση στην εκκρεμότητα της ονομασίας τους. Δεν μπορεί να φτάσουν στις ευρωατλαντικές φιλοδοξίες τους, αγνοώντας τη βασική αρχή των σχέσεων καλής γειτονίας. Αυτή είναι η πολιτική μας και είναι ξεκάθαρη και σαφής”.

Πηγή: www.makthes.gr

Πενταετές ομόλογο: Το επόμενο στοίχημα της ελληνικής οικονομίας.


Το επόμενο στοίχημα δανεισμού της κυβέρνησης αναμένεται να είναι η κοινοπρακτική έκδοση του νέου πενταετούς ομολόγου αναφοράς, για την οποία τα στελέχη του οικονομικού επιτελείου εμφανίζονται επιφυλακτικά αναφορικά με το ύψος και το χρόνο της.


Σε ό,τι αφορά το ποσό, αναμένεται να κυμανθεί από 3 έως 5 δισ. ευρώ, ενώ αναφορικά με το χρόνο δεν έχει ξεκαθαρίσει ακόμη αν θα γίνει την ερχόμενη εβδομάδα. Το μόνο δεδομένο προς το παρόν είναι οι ανάδοχοι της έκδοσης, που ανακοινώθηκαν χθες από τον Οργανισμό Διαχείρισης Δημοσίου Χρέους (ΟΔΔΗΧ). Κύριοι ανάδοχοι θα είναι η Banca IMI, BarclayCapital, Citi, HSBC, NBG και λοιποί οι υπόλοιποι βασικοί διαπραγματευτές. “Η συναλλαγή θα πραγματοποιηθεί και θα τιμολογηθεί στο άμεσο μέλλον ανάλογα με τις συνθήκες στην αγορά”, αναφέρει σε ανακοίνωσή του ο ΟΔΔΗΧ.

Ο επικεφαλής του ΟΔΔΗΧ Σπύρος Παπανικολάου έχει δηλώσει ότι το ελληνικό δημόσιο σχεδιάζει να δανειστεί περίπου 42 δισ. ευρώ φέτος, μεταξύ άλλων μέσω κοινοπρακτικών εκδόσεων τριετών, πενταετών και δεκαετών ομολόγων. Σημειώνεται ότι στις αρχές της εβδομάδας ο ΟΔΔΗΧ άντλησε 2,55 δισ. ευρώ από έντοκα γραμμάτια του δημοσίου, με την έκδοση να υπερκαλύπτεται περί τις επτά φορές. Η κοινοπρακτική έκδοση θα δώσει πιο σαφείς ενδείξεις για το πόσο πρόθυμοι θα είναι οι ξένοι επενδυτές να τοποθετηθούν σε πιο μακροχρόνιους τίτλους χωρών της ευρωζώνης, με τα spread να έχουν διευρυνθεί αισθητά έναντι των αντίστοιχων γερμανικών.

“Η έκδοση γίνεται σε μία δύσκολη συγκυρία, αλλά η σημαντικά υψηλότερη απόδοση σε σχέση με των υπολοίπων χωρών στην ευρωζώνη το κάνει ελκυστικό”, ανέφερε στο Reuters διαπραγματευτής ομολόγων. Χθες η διαφορά επιτοκίου ελληνικών και γερμανικών πενταετών ομολόγων εκτινάχθηκε στο απόλυτο ρεκόρ από την είσοδο της χώρας στην ΟΝΕ, στις 314 μονάδες βάσης, όταν μία εβδομάδα νωρίτερα ήταν στις 250 μονάδες.

www.makthes.gr

ΕΠΙΣΤΗΜΗ: “Μεταϋλικό” θα κάνει τα πράγματα αόρατα!


Ενα νέο υλικό, που διώχνει το φως από πάνω του, καθιστά πλέον εφικτή τη δημιουργία μιας συσκευής που θα ρίχνει ένα πέπλο απόκρυψης πάνω στα αντικείμενα και θα τα καθιστά αόρατα, ενώ παράλληλα θα έχει και μια άλλη πρακτική χρήση: θα κάνει πιο καθαρές τις επικοινωνίες των κινητών τηλεφώνων.

"Η τεχνολογία αορατότητας μπορεί να χρησιμοποιηθεί επίσης για να εξαφανίσει τα εμπόδια που παρακωλύουν τα τηλεπικοινωνιακά σήματα", δήλωσε ο αμερικανός καθηγητής Ντέιβιντ Σμιθ του Πανεπιστημίου Ντιουκ της Βόρειας Καρολίνας, ο οποίος μαζί με κινέζους συναδέλφους του από το Νοτιοανατολικό Πανεπιστήμιο της Ναντζίγκ παρουσίασε τη σχετική επιστημονική εργασία στο περιοδικό “Science”. Το νέο “μεταϋλικό”, σύμφωνα με τους ερευνητές, σχεδιάζεται με τη βοήθεια πολύπλοκων μαθηματικών αλγόριθμων και διαθέτει εξωτικές ιδιότητες, που δεν συναντιούνται στη φύση. Τα “μεταϋλικά” μπορούν να χρησιμοποιηθούν για να δημιουργήσουν δομές τέτοιες που κάμπτουν τα ηλεκτρομαγνητικά κύματα, όπως το φως, γύρω από ένα αντικείμενο, με τέτοιο τρόπο, ώστε αυτό τελικά δεν φαίνεται στα μάτια κάποιου. Στη συγκεκριμένη περίπτωση, το “μεταϋλικό” αποτελείται από περίπου 10.000 μικροσκοπικά κομμάτια φάιμπεργκλας, τοποθετημένα σε παράλληλες σειρές πάνω σε μια πλακέτα (οι διαστάσεις και η διάταξη των χιλιάδων αυτών τμημάτων καθορίστηκε από τους αλγόριθμους). Ο μανδύας έχει μήκος 50,8 εκατοστά, πλάτος 10 εκατοστά και πάχος 2,5 εκατοστά. Σύμφωνα με τον Σμιθ, η εξαφάνιση ενός αντικειμένου μπορεί να συμβεί οπουδήποτε στο ηλεκτρομαγνητικό φάσμα, δηλαδή σε διάφορα μήκη κύματος. Οι άνθρωποι βλέπουν χρησιμοποιώντας το ορατό φως, που έχει μήκη κύματος κάτω του ενός εκατομμυριοστού του μέτρου, ενώ τα κινητά τηλέφωνα και οι άλλες ασύρματες συσκευές βλέπουν χρησιμοποιώντας μήκη κύματος της τάξης των πολλών εκατοστών του μέτρου.

Πηγή: www.makthes.gr

Παλαιότερες Αναρτήσεις

prev next

































.

Blog Archive