Τετάρτη, 14 Ιανουαρίου 2009

Κοινόχρηστα Ποδήλατα στη Θεσσαλονίκη ... αλά Αμστερνταμ

Την κατασκευή ποδηλατοδρόμων, αρχικά σε ακτίνα 12 χλμ. στην παραλιακή και σε κάθετες οδούς, καθώς και τη δωρεάν χρήση ποδηλάτων προωθεί στην τελική της φάση ο δήμος Θεσσαλονίκης.

Σε πρόσφατη σύσκεψη των αρμόδιων φορέων (υπουργείο Μεταφορών, νομαρχία, δήμος, ΟΑΣΘ, ΣΑΣΘ κ.ά.) αποφασίστηκε η κατασκευή ποδηλατοδρόμων, η οποία μπορεί να πραγματοποιηθεί με γοργούς ρυθμούς, δεδομένου ότι έχει ήδη εκπονηθεί σχετική μελέτη από το δήμο Θεσσαλονίκης, ενώ η αγορά ποδηλάτων θα γίνει με πόρους του δήμου. Η πρόταση αναμένεται να περάσει από το δημοτικό συμβούλιο μέσα στον Οκτώβριο, ενώ κατά το ίδιο περίπου χρονικό διάστημα υπολογίζεται ότι θα υποβληθεί στο υπουργείο η μελέτη, ώστε να δρομολογηθεί το έργο, όπως αναφέρει ο αντιδήμαρχος κυκλοφορίας και δημοτικών έργων Βαγγέλης Δημητρίου.

ΕΥΡΩΠΑΪΚΟ ΠΡΟΤΥΠΟ
Η πρωτοβουλία αυτή θα καταστήσει δυνατή τη χρήση του ποδηλάτου στο κέντρο της πόλης κατά το πρότυπο πολλών ευρωπαϊκών πόλεων, όπου όποιος θέλει χρησιμοποιεί κοινόχρηστα ποδήλατα που τοποθετούνται σε ειδικά σταντ σε διάφορα σημεία και τα αφήνει σε σταντ στην περιοχή του προορισμού του. Η διαδικασία απαιτεί απλώς και μόνο τη χρήση ειδικής κάρτας χρήστη που θα εκδίδει ο δήμος Θεσσαλονίκης, ώστε να αποφευχθούν ενδεχόμενα κλοπών και φθορών. Για τον ίδιο λόγο τα ποδήλατα θα είναι εφοδιασμένα με GPS, ώστε να μπορούν να εντοπιστούν ανά πάσα στιγμή. Σύμφωνα με τον κ. Δημητρίου, η δημοπράτηση για την αγορά των ποδηλάτων εκ μέρους του δήμου θα πραγματοποιηθεί μέσα στον Οκτώβριο και μέχρι το τέλος του έτους τα ποδήλατα θα βρίσκονται στη διάθεση των δημοτών. Οι δράσεις κατασκευής ποδηλατοδρόμων και διάθεσης ποδηλάτων στο κοινό προωθούνται ξεχωριστά, προκειμένου να επισπευσθεί η διαδικασία. “Ο δήμος Θεσσαλονίκης είναι έτοιμος και προχωρά βάσει ρεαλιστικού πλάνου”, τόνισε ο αντιδήμαρχος και διευκρίνισε ότι, πέρα από την αρχική πρόβλεψη των 12 χλμ., το δίκτυο ποδηλατοδρόμων, για το οποίο απαιτείται ειδική κατασκευή, ειδικός τάπητας και κατάλληλη σήμανση, σταδιακά θα επεκταθεί. Σε εξέλιξη βρίσκεται, τέλος, η μελέτη για την κατασκευή ποδηλατοδρόμων και σε άλλους δήμους του πολεοδομικού συγκροτήματος, την οποία εκπονεί ο Οργανισμός Ρυθμιστικού Θεσσαλονίκης.

Πηγή: www.makthes.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Παλαιότερες Αναρτήσεις

prev next

































.

Blog Archive