Παρασκευή, 19 Σεπτεμβρίου 2008

Σε ιδιώτες η Ολυμπιακή την άνοιξη του 2009.




Σε νέα τροχιά τέθηκε από χθες η Ολυμπιακή Αεροπορία. Μέχρι το τέλος του έτους ο εθνικός αερομεταφορέας θα έχει τεθεί σε καθεστώς ιδιωτικοποίησης, με στόχο την άνοιξη του 2009 να έχει πλήρως μεταβιβαστεί σε ιδιώτες επενδυτές.


Το σχέδιο περιλαμβάνει τη δημιουργία τριών νέων εταιρειών, οι οποίες θα αναλάβουν το αεροπορικό έργο, την επίγεια εξυπηρέτηση και τις τεχνικές υπηρεσίες υποστήριξης.
Το νέο διάδοχο σχήμα θα διατηρήσει το όνομα, το σήμα και τα δικαιώματα προσγείωσης και απογειώσεις (σλοτς) της Ολυμπιακής, καθώς και μεγάλο μέρος των θέσεων εργασίας. Η κυβέρνηση κάνει λόγο για “μεγάλη διαρθρωτική παρέμβαση, που λύνει οριστικά ένα ζήτημα που απασχολεί τη χώρα τα τελευταία τριάντα χρόνια”, ενώ συνδικάτα και αντιπολίτευση αντιδρούν και προειδοποιούν για δυναμικές κινητοποιήσεις.
Σύμφωνα με το σχέδιο που παρουσίασε χθες ο υπουργός Μεταφορών και Επικοινωνιών Κωστής Χατζηδάκης, η εταιρεία που θα αναλάβει το πτητικό έργο θα ονομάζεται “Πάνθεον”, θα αποκτήσει το 65% των μεταφορικών δικαιωμάτων των Ολυμπιακών Αερογραμμών και τη δυνατότητα χρήσης της εμπορικής ονομασίας και του λογότυπου της Ολυμπιακής Αεροπορίας. “Είναι λύση με λογική και ευαισθησία, βιώσιμη και αποτελεσματική”, τόνισε ο υπουργός και διαβεβαίωσε ότι θα υπάρξει πρόληψη ασφάλισης και απασχόλησης για όλους του εργαζόμενους ανεξαιρέτως. Παράλληλα το νέο σχήμα θα διασφαλίσει την εκτέλεση των ζωτικής σημασίας αεροπορικών δρομολογίων προς τα ελληνικά νησιά.
Την ιδιωτικοποίηση της Ολυμπιακής ενέκρινε χθες η κυβερνητική επιτροπή που συνεδρίασε υπό τον Κ. Καραμανλή, ενώ το πράσινο φως έδωσε και η Ευρωπαϊκή Επιτροπή, που ζήτησε την τήρηση των δεσμεύσεων. Μάλιστα θα ορίσει ανεξάρτητο επίτροπο παρακολούθησης, ο οποίος θα υποβάλλει στην Επιτροπή τακτικές εκθέσεις σχετικά με την πρόοδο της εκκαθάρισης. Ωστόσο αγκάθι παραμένει το ενδεχόμενο να ανακοινωθεί πρόστιμο έως 800 εκατ. ευρώ από την Κομισιόν για τις “παράνομες” κρατικές ενισχύσεις της Ολυμπιακής Αεροπορίας την περίοδο 2005-2007. Η σχετική απόφαση αναμένεται τις επόμενες ημέρες. “Έγινε συστηματική, πολλή και καλή δουλειά με την Κομισιόν, η οποία οδηγεί σε σημαντική λύση, που βοηθά την Ολυμπιακή Αεροπορία, σέβεται τους εργαζόμενους και δημιουργεί καλύτερες προϋποθέσεις για την εξεύρεση επενδυτή”, δήλωσε ο κυβερνητικός εκπρόσωπος Θ. Ρουσόπουλος.

Η ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ
Σύμφωνα με το σχέδιο Χατζηδάκη, το αμέσως επόμενο διάστημα θα συνεδριάσει η διυπουργική επιτροπή, προκειμένου να προωθήσει τις διαδικασίες για τη διενέργεια των σχετικών διαγωνισμών. Η νέα εταιρεία “Pantheon Airways” θα αποκτήσει δικαιώματα πρόσληψης, ώστε να προετοιμαστεί το έδαφος μεταβίβασης. Μέχρι το τέλος του έτους θα έχει μεταβιβαστεί το 49% των μετοχών και μέχρι την άνοιξη το 2009 η Ολυμπιακή Αεροπορία θα έχει εκκαθαριστεί πλήρως. Σε ό,τι αφορά τους εργαζόμενους, ο υπουργός υποστήριξε ότι στις εταιρείες των υπηρεσιών επίγειας εξυπηρέτησης και τεχνικής υποστήριξης δεν θα υπάρξουν απώλειες θέσεων απασχόλησης.
Οι 8.000 εργαζόμενοι θα τεθούν σε καθεστώς είτε μετάταξης και πρόωρης συνταξιοδότησης είτε εθελούσιας εξόδου με επιδοτούμενη απασχόληση στον ιδιωτικό τομέα. Από το σύνολο των εργαζόμενων 4.593 τακτικοί υπάλληλοι της εταιρείας θα ενταχθούν στο νόμο 1759/88. Με την περαίωση της εκκαθάρισης 2.745 από αυτούς θα μπορούν να καταθέσουν αίτηση συνταξιοδότησης, ενώ όλοι θα μπορούν, εφόσον το επιθυμούν, να επιδιώξουν τη μετάταξή τους σε κάποιες από τις 14.317 κενές θέσεις εργασίας στο δημόσιο τομέα και τις ΔΕΚΟ. Για τους πιλότους θα υπάρξει ειδική μέριμνα, ενώ οι έκτακτοι υπάλληλοι θα πριμοδοτηθούν με 50% μοριοδότηση, ώστε να μετέχουν με ευνοϊκούς όρους σε διαγωνισμούς του δημοσίου. Για όσους επιλέξουν τον ιδιωτικό τομέα, οι επιχειρηματίες που θα τους προσλάβουν θα επιδοτηθούν με 25 ευρώ ημερησίως για μία τριετία με την υποχρέωση να τους διατηρήσουν στην εργασία για ακόμη ένα χρόνο. Κάθε εργαζόμενος θα δικαιούται για ένα χρόνο εφάπαξ ποσό κοινωνικής ενίσχυσης, ενώ πιλότοι, τεχνικοί και εποχικοί υπάλληλοι από προνομιακή θέση θα μπορούν να διεκδικήσουν μια θέση στη νέα εταιρεία.
Εκτιμάται ότι το συνολικό κόστος αποκατάστασης των εργαζομένων φτάνει το 1,2 δισ. ευρώ σε βάθος 25ετίας, χωρίς τις ρυθμίσεις για τους πιλότους, ενώ για την προώθηση της αποκατάστασης των εργαζομένων θα λειτουργήσει ειδική υπηρεσία στο υπουργείο Μεταφορών. Ο κ. Χατζηδακης τόνισε ότι η διαδικασία εκκαθάρισης δεν θα διακόψει το πτητικό έργο της εταιρείας ούτε στις λεγόμενες άγονες γραμμές.


Ανώμαλες προσγειώσεις υπόσχονται οι εργαζόμενοι. Το προανάκρουσμα των αντιδράσεων των εργαζομένων της Ολυμπιακής Αεροπορίας δόθηκε χθες κατά τη διάρκεια του έκτακτου συνεδρίου της Ομοσπονδίας Σωματείων Πολιτικής Αεροπορίας (ΟΣΠΑ), όπου κόμματα της αντιπολίτευσης και κορυφαίες συνδικαλιστικές οργανώσεις κλήθηκαν να καταθέσουν θέσεις και προτάσεις για το μέλλον της εταιρείας, ενώ το μεσημέρι πραγματοποιήθηκε από συνδικαλιστές συμβολική κατάληψη των γραφείων του ευρωπαϊκού κοινοβουλίου στην Αθήνα, καταγγέλλοντας τη συμβολή της Ε.Ε. στην ιδιωτικοποίηση της ΟΑ.Τις επόμενες ημέρες οι εργαζόμενοι της Ολυμπιακής θα συνεχίσουν τις κινητοποιήσεις τους, χωρίς ωστόσο να προσχωρήσουν σε απεργίες. Την Παρασκευή θα προχωρήσουν σε κατάληψη των γραφείων της διοίκησης της εταιρείας στη Συγγρού και την επόμενη Τρίτη σε κατάληψη των γραφείων της Olympic Airlines στο αεροδρόμιο “Ελ. Βενιζέλος”. Την Τετάρτη1 Οκτωβρίου θα επιχειρήσουν να περικυκλώσουν το υπουργείο Μεταφορών, ενώ το τριήμερο 8, 9 και 10 Οκτωβρίου η ΟΣΠΑ θα διοργανώσει συνάντηση εκπροσώπων συνδικάτων από πολλές ευρωπαϊκές αεροπορικές εταιρείες. Στο συνέδριο της ΟΣΠΑ ο πρόεδρος της οργάνωσης Μανώλης Πατέστος χαρακτήρισε την ιδιωτικοποίηση ντροπή για τη χώρα, ενώ η ΓΣΕΕ διά του προέδρου της Γ. Παναγόπουλου παρέσχε κάθε υποστήριξη στις κινητοποιήσεις. Έντονες ήταν και οι χθεσινές αντιδράσεις των κομμάτων. Ο γραμματέας του Ε.Σ. του ΠΑΣΟΚ Γιάννης Ραγκούσης τόνισε ότι η Ολυμπιακή χρειάζεται ένα σχέδιο εξυγίανσης όχι θανάτου. Το ΚΚΕ τόνισε ότι “το κλείσιμο-ιδιωτικοποίηση της Ολυμπιακής πρέπει να απορριφθεί συνολικά από τους εργαζόμενους”, ενώ ο ΣΥΡΙΖΑ χαρακτήρισε τον υπουργό Μεταφορών τελικό νεκροθάφτη της ΟΑ”. “Για πολιτική ανικανότητα και αδυναμία της κυβέρνησης” έκανε λόγο ο ΛΑΟΣ.

ΙΣΤΟΡΙΑ 73 ΕΤΩΝ
1935: Ιδρύεται η εταιρεία Τεχνικαί Αεροπορικαί Εκμεταλλεύσεις.
1957: Το ελληνικό δημόσιο παραχωρεί την ΤΑΕ στον Αριστοτέλη Ωνάση, ο οποίος τη μετονομάζει σε Ολυμπιακή Αεροπορία.
1975: Ο Ωνάσης επιστρέφει την Ολυμπιακή στο κράτος και σχεδόν αμέσως αρχίζουν να εγγράφονται τα πρώτα ελλείμματα.
1980-1990: Η Ολυμπιακή συσσωρεύει ζημίες, ενώ οι Βρυξέλλες εμπλέκονται για πρώτη φορά στην υπόθεση.
1993: Πρώτο σχέδιο εξυγίανσης από την κυβέρνηση Μητσοτάκη.
1994: Η Κομισιόν δίνει το πράσινο φως στο σχέδιο, το οποίο καλείται να εφαρμόσει η νέα κυβέρνηση ΠΑΣΟΚ. Το σχέδιο παγώνει και η Ολυμπιακή συνεχίζει να συσσωρεύει ελλείμματα.
1998: Δεύτερο σχέδιο εξυγίανσης της Ολυμπιακής πάλι με τις ευλογίες της Κομισιόν.
1999: Ανατίθεται το μάνατζμεντ στη θυγατρική της British Airways, Speedwing. Οι Βρετανοί αρνούνται να αγοράσουν ποσοστό στην εταιρεία και η διοίκηση της Ολυμπιακής επιστρέφει στο δημόσιο.
1999: Διεθνής διαγωνισμός για την πώληση της εταιρείας. Προκρίνεται η Axon Airlines, όμως η πώληση δεν προχωρά.
2002: Νέος διαγωνισμός, από τον οποίο εξέρχεται νικητής η Golden Aviation. Και ο δεύτερος διαγωνισμός έχει την ίδια τύχη με τον πρώτο.
2003: Η Ολυμπιακή χωρίζεται στα δύο: Οι Ολυμπιακές Αερογραμμές αναλαμβάνουν το πτητικό έργο, ενώ η Ολυμπιακή Αεροπορία-Υπηρεσίες ενσωματώνει όλες τις άλλες θυγατρικές του ομίλου.
2005: Τρίτος διαγωνισμός για την πώληση της Ολυμπιακής αναδεικνύει ως προτιμητέο αγοραστή την Olympic Investors. Παρά την υπογραφή προσυμφώνου το φλερτ δεν καταλήγει σε γάμο.
2007: Η κυβέρνηση της ΝΔ προαναγγέλλει το κλείσιμο της Ολυμπιακής εντός του 2008 και την ανάληψη των δραστηριοτήτων της από νέο, μικρότερο σχήμα, απαλλαγμένο από τα χρέη και κατά προτίμηση με τη συμμετοχή ιδιώτη.

Πηγή: www.makthes.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Παλαιότερες Αναρτήσεις

prev next

































.

Blog Archive